Försäljningen av mediebyråförmedlad radioreklam minskade med 18 procent under första halvåret, enligt Mediebyråbarometern. För juni månad var nedgången också 18 procent, medan juli gav ett minus på 16 procent. Radion har klarat sig bättre än den totala reklammarknaden, som…
Nytt rekord för webbradion
Lyssnandet på webbradio ökar snabbt, efter en period med långsam tillväxt eller tillbakagång. 17,7 procent av svenskarna lyssnar på webbradio…
Skånska stationer störst i närradion
Sveriges tre största närradiostationer finns i Skåne, enligt den…
KDAY byter format
Los Angeles-stationen KDAY får återigen en ny musikinriktning. Med Snoop Doggs…
Nästan nollresultat för SBS Radio
SBS Radio gjorde en förlust på 23,5 miljoner förra året, skrev Radionytt och flera andra medier förra veckan. Men…
Nedgång för Sky Radio
Omsättningen för nederländska Sky Radio minskade med 15 procent under första halvåret, skriver Dutch Media. Sky Radio driver radiokanalerna…
Norska P4 anställer 50
Norges största reklamradiobolag P4 rekryterar 50 nya medarbetare inför sin satsning på lokalproducerad radio, skriver Radio Assistant. P4, som…
Fortsatt framgång för Bandit i Göteborg
Bandit Rock fortsätter att öka i Göteborg, trots ny konkurrens. MTG Radios Bandit Rock når en ny rekordnivå i den…
Stark start för Rockklassiker i Malmö
SBS Radios beslut att byta ut The Voice mot Rockklassiker i Malmö verkar ha givit en positiv effekt på…
P1 och P3 ökar i Stockholm
P1 och P3 har fått fler lyssnare i Stockholm, enligt Sifo Medias senaste mätning. P1 ökar sin dagliga räckvidd…
Alla ökar i senaste Sifo-mätningen
Radiolyssnandet har ökat kraftigt, enligt den senaste lyssnarmätningen från Sifo Media. 76,6 procent av befolkningen lyssnar på radio…