Framgång för CBS Radios hitradio i LA

amp_97300jpgCBS Radio ser ut att ha lyckats med sin nya hitstation i Los Angeles.

I den senaste lyssnarmätningen från Los Angeles stiger CBS-stationen 97.1 Amp Radio från 3,2 procent av radiolyssnandet i mars till 3,7 procent i april. Det innebär att CBS nästan har fördubblat lyssningen på frekvensen sedan formatbytet i februari.

Samtidigt går huvudkonkurrenten KIIS FM, som ägs av Clear Channel, ned från 5,2 till 4,9 procent. Trots det behåller KIIS förstaplatsen i Los Angeles.

På delad andraplats i Los Angeles hamnar Clear Channels talstation KFI-AM och CBS Radios oldieskanal K-Earth 101 med 4,5 procent var. Clear Channel står också bakom fyran KOST, som spelar ”mjuk rock”, och femman 104.3 My FM (med formatet hot AC).

CBS Radio har även etablerat sitt nya hitradioformat i New York, där stationen har fått namnet 92.3 Now FM. Men New York-siffrorna dröjer ytterligare en vecka på grund av problem med databehandlingen.

I Chicago har tre talstationer på mellanvåg flest lyssnare. Förstaplatsen delas av CBS Radios WBBM, som minskar till 5,3 procent, och WGN som stiger med en procentenhet. WGN ägs för övrigt av den konkurshotade mediekoncernen Tribune. Trea är Citadels WLS, som står för 4,8 procent av lyssnandet.

Även i San Francisco finns tre talstationer i topp. CBS Radios KCBS och Citadels KGO delar förstaplatsen med 5,4 procent av radiolyssnandet, medan public service-kanalen KQED går ned till 5,0 procent.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share