Bauer samarbetar med Adswizz och Soundcloud

Bauer Media inleder ett samarbete i Norden med Adswizz om annonsering på streamingplattformen Soundcloud.

”Vi är glada att kunna utöka vårt partnerskap med Adswizz. Genom samarbetet med Soundcloud kommer vi att öka räckvidden avsevärt för våra annonsörer och öka träffsäkerheten för Bauer Audiostream ytterligare i Norden” säger Jan Kumlin, som är director of digital advertising technology på Bauer Media.

Annonsörerna kommer via Bauer och Adswizz-plattformen kunna annonsera på Soundcloud utifrån målgruppssegmentering som plats, enhet, språk, väder, intresse, musikstil, demografi och beteende.

”Under de senaste åren har ljud haft en extremt snabb tillväxt. Annonsörer letar hela tiden efter nya sätt att nå den yngre och mycket engagerade publiken som musikindustrin lockar till sig med en mer precis inriktning och mätbara resultat. Detta partnerskap gör det möjligt för annonsörer att få tillgång till en integrerad ljudlösning där de kan nå Soundclouds lyssnare i deras premiummiljö” säger Pierre Naggar, som är senior vice president på Adswizz.

I ett uttalande säger Soundcloud att bolaget är ”glada att ge annonsörer på den nordiska marknaden tillgång till vår stora publik av musikfans som befinner sig på vår plattform varje dag”.

Adswizz ägs av Sirius XM och har sitt huvudkontor i San Mateo i Kalifornien. Soundcloud grundades i Berlin 2007 av svenskarna Alexander Ljung och Eric Wahlforss och distribuerar idag över 250 miljoner låtar från 30 miljoner kreatörer. Förra året investerade Sirius XM 75 miljoner dollar i Soundcloud.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share