Anna Hansson leder Bauers affärsområde för brand partnership

Anna Hansson. Foto: Bauer Media.

Bauer lägger ihop all kreativ försäljning, poddförsäljning och affärsutveckling i ett nytt affärsområde för ”brand partnership”.

Det nya affärsområdet leds från 7 februari av Anna Hansson, som Bauer har rekryterat från KIT där hon har varit COO. Hon har även haft liknande uppdrag inom mediekoncernerna Bonnier och Schibsted.

”Anna är helt rätt person att leda vårt arbete framåt mot satta tillväxtmål inom brand partnership. Med det här teamet kommer vi ännu närmare våra anninsörer och partners när vi samlar kraften mellan creative, poddförsäljning och affärsutveckling. Det ger oss möjligheten att utveckla vårt erbjudande ännu mer och bevisa effekten av ljud som skapar starka värden” säger Bauer Medias försäljningsdirektör Johnny Strömgren.

”Det ska bli otroligt kul att få erbjuda kunder nya möjligheter att höras med hjälp av de unika resurser Bauer Media sitter på, både i form av de egna varumärkenas starka relationer med sin publik, men också i form av expertisen och kunskapen om hur man skapar effektiv audiokommunikation från grunden” säger Anna Hansson.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share