Ungerska medier ämne på Radiodays Europe

Kampen för mediernas frihet i Ungern blir ett av ämnena på den europeiska radiokonferensen Radiodays Europe, som arrangeras i Barcelona 15-16 mars.

Till konferensen kommer Viscek Ferenc, som är chefredaktör för ungerska Klubrádio – en radiostation som den ungerska regeringen försöker stänga.

En annan nytillkommen punkt på Radiodays-schemat är radiopersonligheter i Europa, med de två britterna Angie Greaves (Magic) och Chris O’Connell (Absolute) samt Giel Beelen från nederländska 3FM.

CBC-s Patrick Beauduin ska prata musikstrategi med en panel av musikchefer och Spotifys Lutz Emmerich ska prata om Spotifys strategi. Kreativ imaging tas upp av Z100-s Dave Foxx, Globals Chris Nocoll och nederländaren Ivo Samplonius.

På reklamsidan kommer DIrk Ude från Deutsche Post prata om varför stora annonsörer väljer radio. Britten Patrick Hannon presenterar en ny studie om radions digitala alternativ inför framtiden, medan förändrade konsumentvanor är ämnet för Kristen Percell från amerikanska Pew Internet Research och Ida Hult från svenska Threndethnography.

Slutligen berättar Eduard Pujol från Barcelona-stationen RAC1 om radions förhållande till fotbollslaget FC Barcelona.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share