Lyssnare bidrar på ny SR-sajt

På den nya kampanjsajten Sveriges Radio Plus (sverigesradio.se/plus) får lyssnarna chans att själva bidra med material.

Lyssnarna kan på sajten lägga till exempelvis text, länkar, videoklipp och bilder till ett radioprogram. För det krävs dock att användaren är inloggad på Facebook. Varje dag under kampanjperioden (6 februari-31 mars) publiceras ett utvalt program på sajten, som är anpassad även till mobiler och läsplattor.

”Vi vill visa hur man kan göra radio på ett nytt och socialt sätt. Användarna berikar programmen med sina kommentarer och kunskaper. Det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig! Dessutom är det här ett sätt att ge våra fantastiska program längre livstid” säger Rebecka Ioannidis Lindberg, som är marknadschef på Sveriges Radio.

När sajten lanserades idag fanns flera program redan på plats – bland annat P3 Dokumentär-avsnitt om Gizmondos miljardkrasch och Tobleroneaffären, P4-s Elfving möter Peter Forsberg och P1-s Stil om gangstermode.

Sveriges Radio har tagit fram Sveriges Radio Plus i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors och med teknisk hjälp från Society 46.

Share