Jämnt mellan reklamstationerna i Malmö

Reklamradion har fått fler lyssnare i Malmö/Lund-regionen, enligt den senaste mätningen från TNS-SIFO. Reklamradions dagliga räckvidd har ökat från 25,9 procent för ett år sedan till 28,7 procent i årets första undersökning.

I Göteborg har SBS Radios lansering av Rockklassiker misslyckats, men i Malmö fortsätter framgångarna för Rockklassiker. Stationen får 8,4 procent, vilket är långt över det högsta resultatet för föregångaren The Voice.

De fyra kommersiella radiokanalerna i Malmö är nu nästan lika stora. Sedan förra mätningen har Mix Megapol (9,3 procent) tagit tillbaka förstaplatsen från Rix FM (8,6 procent), som är den enda reklamstationen som har förlorat lyssnare. Sedan The Voice lades ned har NRJ-s dagliga räckvidd växt från 5,8 till 7,9 procent.

P1 och P3 ökar i mätningen till 12,7 respektive 9,8 procent, medan P4 Radio Malmöhus minskar något till 24,7 procent. Den lokala SR-kanalen Din Gata har i de senaste mätningarna legat stabilt övanför 5 procent och får i den aktuella mätningen 5,1 procent.

2009-12009-22009-32009-42010-1
72,172,271,673,373,9Radio totalt
47,748,346,446,546,5Sveriges Radio totalt
25,925,325,927,928,7Privat lokalradio totalt
4,86,36,86,87,2Närradio totalt
11,411,310,811,712,7SR P1
1,31,41,71,51,5SR P2
10,711,39,99,19,8SR P3
25,325,725,025,024,7SR P4 Radio Malmöhus
4,34,75,05,25,1Din Gata 100,6
4,24,2---The Voice of Hiphop & RnB 106,1
6,38,18,4106,1 Rockklassiker Malmö
9,110,89,68,89,3Mix Megapol 107,0
6,75,86,57,57,9NRJ 105,2
9,29,79,19,28,6106,7 Rix FM
0,71,01,10,80,8Fun Radio 95,3 Skåne
2,12,73,23,53,0Guldkanalen 102,6 Malmö/Lund

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share