Podspace skapar nordiskt annonsnätverk

Lukas Boo, Third Ear.

Podspace, som är den näst största kommersiell poddplattformen i Sverige, lanserar ett nordisk annonsnätverk. Med Podspace Ads ska annonsörer kunna distribuera dynamiska annonser utifrån olika målgrupper.

”Med Podspace Ads erbjuder vi både mindre kreatörer och stora utgivare möjligheten att tjäna pengar utan något merarbete, men samtidigt bibehålla friheten och rätten till sitt innehåll och sin publik. Det går helt i linje med Podspace vision om att bli, och numera stärka vår position som, den bästa plattformen för poddskapare och lyssnare” säger Marcus Gellermark, som är CEO på Podspace.

Podspace har i samband med lanseringen slutit ett exklusivt partnerskap med Third Ear Studio om försäljning av annonser i nätverket.

”Vi har fått en överväldigande positiv respons från mediebyråer och annonsörer, som välkomnar en ny aktör i denna relativt ”unga” marknad. Det vi öppnar upp är unika och helt nya ytor, och vi har stora planer på hur vi framåt kan hjälpa både mediebyråer och direktkunder att effektivisera sina köp av poddkampanjer” säger Lukas Boo, som är head of ads på Third Ear.

Podspace är en plattform för hosting och distribution av poddar som Filip och Fredrik, Ursäkta, En mörk histora och Alex & Sigge. Bland kunderna finns Bonnier News, Perfect Day Media, Podme och Third Ear. Enligt statistik Poddindex har poddarna på Podspace mer än en miljon unika lyssnare i veckan.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share