Nytt analysverktyg från Podchaser

Bradley Davis. Foto: Acast.
Performance+ är ett nytt analysverktyg från Acast-ägda Podchaser.
 
Enligt Podchaser kan Performance+ med hjälp av bolagets egna datamodellering analysera poddlyssnarnas beteenden och egenskaper i mer detalj än tidigare lösningar. Datan kan sedan användas för att identifiera och rekommendera de poddar som ger de bästa resultaten för en annonsör. 
 
Performance+ ingår i tjänsten Collections+ och testas just nu i Acasts egna poddkampanjer.
 
”Räckvidd är inte alltid detsamma som konverteringar. Performance+ använder vår egen modellering för att skapa profiler för poddar efter mått som utgivningsdag, om podden streamas eller laddas ned samt lyssning på gamla avsnitt. Vi kan identifiera poddar som når unika lyssnare, vilket vi vet är ett av de vanligaste önskemålen från våra kunder” säger Bradley Davis, som är VD för Podchaser.
 
”Synergierna mellan Podchaser och Acast driver innovation och förbättrar möjligheterna till ökade intäkter. Nya lösningar i kombination med branschens mest omfattande och detaljerade data skapar förutsättningar för oss – och hela podcastbranschen – att fortsätta växa. Performance+ möjliggör ökade intäkter baserat på hela vårt podcastnätverk genom att matcha fler podcats med rätt annonsörer” säger Acasts VD Ross Adams.
 

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share