Den internationella radiokoncernen NRJ Group ökade både omsättningen och vinsten förra året.
Omsättningen steg med 4,1 procent till 393 miljoner euro, medan vinsten före skatt steg 3,8 procent till 63,5 miljoner euro.
Efter flera år med förluster i Tyskland, blev det vinst för den tyska radioverksamheten förra året. Även resultaten i Belgien och Finland blev bättre. Den internationella delen av NRJ Group omsatte 42,7 miljoner euro, vilket är en ökning med 6,8 procent, medan vinsten blev 4 miljoner euro.
I Frankrike genererade divisionen ”Music Media and Events”, som innehåller radioverksamheten, 202,7 miljoner euro i omsättning. Det är 5,5 procent mindre än 2011. Vinsten föll med 9,9 procent till 48,1 miljoner euro.
Den nya showen 1789 les amants de la Bastille gjorde att inkomsterna från ”Shows and Other Productions” steg. Uppåt gick det också för utsändningsdivisionen. TV-delen av koncernen ökade omsättningen, men samtidigt växte förlusterna på grund av lanseringen av TV-kanalen Chérie 25.