NENT:s reklamintäkter upp 10 procent förra året

NENT sålde mer radio- och TV-reklam under 2021. Foto: NENT.

NENT sålde förra året reklam i radio och TV för 3,777 miljarder kronor. Det är 10 procent mer än under 2020.

Reklamintäkterna, som står för en tredjedel av koncernens omsättning, ökade fjärde kvartalet med 3,9 procent till 1,140 miljarder. NENT redovisar inte separata resultat för radioverksamheten.

NENT:s andel av radiolyssnandet växte enligt kvartalsrapporten i både Norge och Sverige.

För fjärde kvartalet i rad ökade NENT-koncernens totala försäljning med tvåsiffriga procenttal och tillväxten för helåret 2021 blev 17 procent. Rörelseresultatet för fjärde kvartalet gick ned kraftigt – från 426 till 121 miljoner – på grund av investeringar i den internationella expansionen av Viaplay och etableringen av satellit-TV-bolaget Allente.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share