Musikhjälpen kan få Guldägget

Apotek Hjärtat, Pause Ljud & Bild, Stockholms Stadsmission, Försvarsmakten och Viktor Rydbergs Gymnasium gjorde förra årets bästa radioreklam, enligt juryn till reklampriset Guldägget.

Reklambyrån Åkestam Holst är inblandad i två av de nominerade spotarna – Apotek Hjärtats Hudtips och Pause Ljud & Bilds Trådlösa ljud. De övriga har gjorts med hjälp av Garbergs (Stockholms Stadsmissions Julminnen), DDB Stockholm (Försvarsmaktens Det är svårt att få vår verklighet att låta cool) och Lowe Brindfors (Viktor Rydbergs Gymnasium Målbrottet).

I kategorin ”event” har Sveriges Radio nominerats för kampanjen där lyssnarna bjöds in att bidra till att göra Hoffmaestros låt för Musikhjälpen, med Forsman & Bodenfors som reklambyrå.

Guldägget delas ut 17 april på Stockholm Waterfront Congress Center.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share