Musikhjälpen gav P3 fler lyssnare

Musikhjälpen, som sändes av P3 förra veckan, gjorde att kanalen ökade sin dagliga räckvidd från 9,9 procent vecka 49 till 12,6 procent vecka 50. Samtidigt steg veckoräckvidden från 27,5 till 30,6 procent.

Lyssnarsiffrorna för Musikhjälpen-veckan är dock lägre än förra året, då P3 hade en daglig räckvidd på 15,8 procent och en veckoräckvidd på 38,3 procent. 2016 var motsvarande siffror 18,7 respektive 41,7 procent. Det ser alltså ut som att P3-s allmänna nedgång de senaste åren även gäller under Musikhjälpen.

Station 2018-V50 2018-V49 2018-V48 2018-V47
Radio Total 72,8 72,6 71,9 71,9
Sveriges Radio 54,3 52,7 52,4 53,1
Kommersiell radio 38,8 39,9 39,7 38,4
Bauer Media 27,4 28,7 26,9 25,7
Nordic Entertainment 19,9 20,5 21,8 21,3
SR P1 14,5 14,3 14,1 14,8
SR P2 2,4 2,2 2,1 2,2
SR P3 12,6 9,9 9,7 9,1
SR P4 37,9 38,9 38,5 39,4
Mix Megapol 16,9 16,8 15,9 15,1
Rix FM 12,5 13,0 13,9 13,4
NRJ 8,0 8,7 8,1 8,1
Star FM 6,3 6,8 7,1 6,7
Rockklassiker 3,7 4,0 3,7 3,9

Sifforna redovisar daglig räckvidd.

kantarsifo
Mer:
Kantar Sifos sida om PPM

Share