Musikhjälpen, som sändes av P3 förra veckan, gjorde att kanalen ökade sin dagliga räckvidd från 9,9 procent vecka 49 till 12,6 procent vecka 50. Samtidigt steg veckoräckvidden från 27,5 till 30,6 procent.
Lyssnarsiffrorna för Musikhjälpen-veckan är dock lägre än förra året, då P3 hade en daglig räckvidd på 15,8 procent och en veckoräckvidd på 38,3 procent. 2016 var motsvarande siffror 18,7 respektive 41,7 procent. Det ser alltså ut som att P3-s allmänna nedgång de senaste åren även gäller under Musikhjälpen.
Station | 2018-V50 | 2018-V49 | 2018-V48 | 2018-V47 |
---|---|---|---|---|
Radio Total | 72,8 | 72,6 | 71,9 | 71,9 |
Sveriges Radio | 54,3 | 52,7 | 52,4 | 53,1 |
Kommersiell radio | 38,8 | 39,9 | 39,7 | 38,4 |
Bauer Media | 27,4 | 28,7 | 26,9 | 25,7 |
Nordic Entertainment | 19,9 | 20,5 | 21,8 | 21,3 |
SR P1 | 14,5 | 14,3 | 14,1 | 14,8 |
SR P2 | 2,4 | 2,2 | 2,1 | 2,2 |
SR P3 | 12,6 | 9,9 | 9,7 | 9,1 |
SR P4 | 37,9 | 38,9 | 38,5 | 39,4 |
Mix Megapol | 16,9 | 16,8 | 15,9 | 15,1 |
Rix FM | 12,5 | 13,0 | 13,9 | 13,4 |
NRJ | 8,0 | 8,7 | 8,1 | 8,1 |
Star FM | 6,3 | 6,8 | 7,1 | 6,7 |
Rockklassiker | 3,7 | 4,0 | 3,7 | 3,9 |
Sifforna redovisar daglig räckvidd.