Lyssnarsiffror vecka 50 2021: Musikhjälpen lyfte P3

Förra veckan sände P3 Musikhjälpen. Det bidrog till att den dagliga räckvidden för P3 ökade med 3,6 procentenheter till 10,9 procent. Det är en bättre siffra än Musikhjälpen-veckan förra året, då P3 nådde 9,6 procent, men något lägre än 2019 (12,5) och 2018 (12,6).

Daglig räckvidd anger andelen lyssnare som en genomsnittlig dag har lyssnat på en radiokanal minst tre sammanhängande minuter. Måttet anges i procent av befolkningen.

Sveriges Radio total samlar lyssnandet på P1, P2, P3 och P4. Bauer Media total samlar lyssnandet på Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker. NENT Group total samlar lyssnandet på Rix FM och Star FM. Privat lokalradio total samlar Bauer Media total och NENT Group total. Totalsiffrorna avser utöver de större, i tabellerna särredovisade, kanalerna även ett antal mindre kanaler som Sveriges Radio, Bauer och NENT sänder lokalt via FM och/eller via webb.

Mer:
Kantar Sifos PPM-undersökning

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share