Lyssnarsiffror vecka 49 2019: Högsta räckvidden för NRJ på fyra år

NRJ hade förra veckan en daglig räckvidd på 10,5 procent, vilket är 0,8 procentenhet mer än föregående vecka. Det är det bästa resultatet för stationen i PPM-undersökningen sedan 2015, då NRJ som bäst hade en räckvidd på 10,7 procent.

Mix Megapol, som gick över till ett julmusikformat 22 november, ökar sin räckvidd med en halv procentenhet till 14,9 procent. Rix FM och P1 tappar samtidigt en procentenhet var, vilket gör att Mix går från fjärde till andra plats.

Daglig räckvidd anger andelen lyssnare som en genomsnittlig dag har lyssnat på en radiokanal minst tre sammanhängande minuter. Måttet anges i procent av befolkningen.

Sveriges Radio total samlar lyssnandet på P1, P2, P3 och P4. Bauer Media total samlar lyssnandet på Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker. NENT Group total samlar lyssnandet på Rix FM och Star FM. Privat lokalradio total samlar Bauer Media total och NENT Group total. Totalsiffrorna avser utöver de större, i tabellerna särredovisade, kanalerna även ett antal mindre kanaler som Sveriges Radio, Bauer och NENT sänder lokalt via FM och/eller via webb.

Mer:
Kantar Sifos PPM-undersökning

Share