Årets största publik för P3

siforackvidd1439png

Station 2014-35 2014-36 2014-37 2014-38 2014-39
Radio Total 74,3% 72,3% 71,5% 71,6% 71,9%
Privat lokalradio Total 34,5% 33,6% 33,4% 32,5% 34,9%
SR Radio Total 61,0% 58,9% 58,7% 59,0% 59,5%
SBS Radio Total 25,5% 25,0% 24,4% 24,0% 25,8%
MTG Radio Total 14,0% 14,0% 14,0% 13,4% 14,5%
P1 15,6% 15,4% 15,5% 16,1% 15,5%
P2 3,0% 2,5% 2,4% 2,4% 2,5%
P3 16,8% 16,3% 16,4% 15,8% 18,3%
P4 43,0% 40,8% 41,5% 41,5% 41,1%
Mix Megapol 16,5% 16,1% 16,4% 15,8% 16,9%
RIX FM 11,1% 11,1% 11,5% 10,3% 11,6%
NRJ 8,6% 7,9% 6,7% 7,6% 8,2%
Rockklassiker 3,8% 3,8% 3,5% 2,9% 3,5%

Vecka 39 var P3-s bästa hittills i år, visar TNS-Sifos senaste veckomätning. P3 hade en daglig räckvidd på 18,3 procent, vilket är två och en halv procentenhet mer än veckan innan. Inte sedan Musikhjälpen i december har P3 haft så många lyssnare.

TNS-Sifos mätning visar även att reklamradion ökade mycket under vecka 39 – med 2,4 procentenheter till 34,9 procent. Sveriges Radios ökning var bara en halvprocentenhet till 59,5 procent.

Share