Daglig räckvidd anger andelen lyssnare som en genomsnittlig dag har lyssnat på en radiokanal minst tre sammanhängande minuter. Måttet anges i procent av befolkningen.
Sveriges Radio total samlar lyssnandet på P1, P2, P3 och P4. Bauer Media total samlar lyssnandet på Mix Megapol, NRJ och Rockklassiker. NENT Group total samlar lyssnandet på Rix FM och Star FM. Privat lokalradio total samlar Bauer Media total och NENT Group total. Totalsiffrorna avser utöver de större, i tabellerna särredovisade, kanalerna även ett antal mindre kanaler som Sveriges Radio, Bauer och NENT sänder lokalt via FM och/eller via webb.
Radions dagliga räckvidd är nu tillbaka på samma nivå som före coronakrisen. Förra veckan lyssnade 69,6 procent av svenskarna på radio en genomsnittlig dag. Vecka 10 var motsvarande siffra 69,8 procent. Som lägst har räckvidden under coronaveckorna varit 67,8 procent, vilket skedde vecka 16.
Lyssnartiden, alltså den totala konsumtionen av radio, har varit högre under coronakrisen än vecka 10, då lyssnartiden var 108 minuter. Förra veckan var radiolyssnandet bland alla i genomsnitt 113 minuter. Lyssnartiden var som mest uppe i 116 minuter vecka 13 och som lägst 109 minuter vecka 16.