Lotty Nordling leder reklamnämnd

lottynordlingjpgLotty Nordling har utsetts till ordförande i Reklam-ombudsmannens opinionsnämnd, som blir en del av näringslivets nya självsaneringsorgan Reklamombudsmannen (RO).

Lotty Nordling är sedan 2000 chef och ordförande för Allmänna reklamationsnämnden. Hon har en bakgrund som domare i Svea hovrätt och har dessutom lett flera utredningar. Bland dem finns marknadsföringsutredningen från 2005 och senast AV-utredningens förslag till ny radio- och TV-lag.

”Genom att inrätta Reklamombudsmannen och Reklamombudsmannens opinionsnämnd har näringslivet på ett föredömligt sätt tagit sitt eget ansvar för att se till att reklam och annan marknadsföring håller en hög etisk standard. Det ska bli roligt, spännande och ansvarsfullt att få vara med i denna viktiga verksamhet” säger Lotty Nordling i ett pressmeddelande.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share