Podspace har rekryterat Lotten Skeppstedt till posten som director of platform services. Samtidigt skriver Podspace i ett pressmeddelande att bolaget ska lanseras i fler länder.
Lotten Skeppstedt har senast varit head of commercial på Pod X Group. Innan dess hade hon chefsjobb på företag som Storytel, Bonnier Books och Sesamy. Hon har sysslat med bland annat digital produktutveckling av text- och ljudmedier, affärsutveckling, marknadsföring och kommersiella partnerskap.
”Podspace har byggt en teknisk plattform med potential att sätta en ny standard inom hosting, distribution och monetisering av podcasts. I ljuset av att poddar på senare år blivit en nyckelkomponent i människors mediekonsumtion och ett allt kraftfullare reklammedium har Podspace goda förutsättningar att ta detta momentum till nästa nivå” säger Lotten Skeppstedt.
Carl Fridsjö, som är VD för Podspace, säger att Lotten Skeppstedt kommer att vara en viktig person i en planerad internationell expansion av Podspace.
”Vi är oerhört glada att välkomna Lotten till teamet. Hennes erfarenhet kommer att vara en viktig pusselbit, inte minst gällande Podspace stundande internationalisering. Vi har gått in i 2024 med högt momentum och det stora intresset från svenska publicister och medieköpare har gjort att vi varit tvungna att höja blicken mot nya marknader tidigare än vad vi förväntat oss för att inte riskera att slå i taket. Vi arbetar för fullt med vår go-to-market-plan, men ett starkare fäste i övriga Norden kommer bli ett naturligt nästa steg” säger Carl Fridsjö.