Linda Palmgren har utsetts till ny VD för Bauer Medias svenska verksamhet. Hon efterträder 10 augusti den tillförordnade VD-n Ted Johansson som har funnits på posten sedan Staffan Rosell slutade i slutet av mars.
Linda Palmgren inledde sin karriär inom radioförsäljning och har haft ledande roller inom SBS Radio. Bland annat var hon under en period från 2005 försäljningsdirektör för den nordiska försäljningen inom SBS. Hon har även drivit egna konsultbolag med kunder som Warner Music och flera mediebyråer. Seedan 2018 är hon VD på Starcom Sweden och sedan januari i år chief development officer inom Publicis Group. Dessutom sitter hon i styrelserna för Sveriges Marknadsförbund, IAB Sverige och Stadium.
”Bauer Media är banbrytande inom radio, ljud och podcasts. Bolagets spännande planer och utveckling framåt är helt enkelt för spännande att motstå. Jag är ödmjuk inför uppgiften och ser mycket fram emot att få jobba med alla duktiga medarbetare och bygga och stärka ljudmarknaden i Sverige. Radio och ljud växer så det knakar och det ska bli ett riktigt roligt uppdrag att fortsätta stärka Bauer Media som marknadsledare i Sverige” säger Linda Palmgren.
”Linda har ett starkt ledarskap och en fantastisk kombination av multinationell erfarenhet och entreprenörskap. Hennes kunskaper sträcker sig över marknadsföring och reklam samt strategier för digitala medier och innehåll. Hon har en djup kompetens inom medieplanering, klientutveckling och skapande av innehåll. Hon kommer med ny energi till Bauer Media Audio Sweden för att ta nästa steg som marknadsledare inom ljud” säger Paul Keenan, som är VD för audio inom Bauer Media Group.