Guldägget till Stockholms Stadsmission

Stockholms Stadsmission vann Guldägget i radiokategorin för spoten Julminnen. Kampanjen gjordes av reklambyrån Garbergs och produktionsbolaget Flickorna Larsson.

Juryns motivering lyder ”Årets vinnare bjöd på ett skratt. Ett barnskratt med spår av fultjack och frostnätter. Det smittade inte, men det stannade kvar. Och det påminde oss om att det finns effektivare sätt att väcka medkänsla än snyftningar och vädjanden”.

Silverägget i radiokategorin gick till Viktor Rydbergs Gymnasium och spoten Målbrottet av reklambyrån Lowe Brindfors.

Juryn leddes av Filip Nilsson (Forsman & Bodenfors) och övriga medlemmar var Hans Bylund (Berntzon Bylund), Per Cromwell (Studio Total), Lina Elfstrand (Le Bureau), Mimmi Andersson (Goss), Hanna Belander (Storåkers McCann), Martin Lundgren (DDB Stockholm), Joakim Labraaten (Åkestam Holst), Patrik Larsson (Flickorna Larsson), Håkan Engler (Waters Widgren/TBWA) och Björn Eklind (Strum & Drang).

Sveriges Radios, SVT-s och Radiohjälpens Musikhjälpen var nominerad i eventkategorin, men fick inte något pris.

Foto: Guldägget.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share