Guldägg till Toyota-reklam

ettsiriostmeddelande

Toyota-spoten Ett SIRIöst meddelande vann radiokategorin på reklambranschens prisutdelning Guldägget i går kväll.

Spoten gjordes av reklambyrån Saatchi & Saatchi Stockholm och producerades av B-Reel. Så här lyder juryns motivering:

”Människan är ganska kass. Den är såklart bra på vissa saker, men ofta är den riktigt usel på att förstå vad som är bäst för den – hur den till exempel ska göra för att skydda sig själv och andra för fara. Då är det bra att robotar finns. Hej Siri, dela ut guldägget i radio!”

Ytterligare fyra radioreklamspotar belönades. Silverägg gick till Anti Sleep Assist för McDonald’s av DDB Stockolm (reklambyrå) och Flickorna Larsson (produktionsbolag) samt till Keep the Flame Burning för Primus av Åkestam Holst och Flickorna Larsson. Diplom gick till Ljudvikarierna för Pressbyrån av Åkestam Holst och Flickorna Larsson samt Var god ring ej för Taxi Stockholm av King och Flickorna Larsson.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share