Flera Podme-poddar öppnas för icke-prenumeranter

Frederic Skalberg och Nicolas Leon. Foto: Schibsted.

Schibsted gör flera av Podmes poddar tillgängliga för andra än Podmes premiumkunder, med plats för annonser. Förändringen innebär att Schibsted fördubblar sitt reklamutrymme i poddar.

”Det här har efterfrågats av marknaden. Vi är otroligt glada att vi nu kan tillgodose behoven och bredda vår poddportfölj med nya starka format, som Mordpodden, Nemo möter en vän och Jocke & Jonna. Genom det här fortsätter vi utveckla Schibsteds ljudresa för våra annonsörer samtidigt som vi värnar om Podmes exklusivitet” säger Frederic Skalberg, som är commercial advisor podcast på Schibsted Marketing Services (SMS).

Bland de Podme-titlar som nu öppnas finns Nemo möter en vän, Mordpodden, Jocke & Jonna – Sanningen måste fram, Podme Dokumentär och Mellan himmel och jord med JLC.

”Podme har många starka podcasttitlar som är väldigt uppskattade av våra premiumkunder. Att erbjuda ett reklamfritt och unikt podcastinnehåll för våra prenumeranter är fortsatt vårt viktigaste fokus, men genom att nu också erbjuda ett urval podcastavsnitt i öppen RSS med annonser kan vi både förlänga livslängden på avsnitten och göra dem tillgängliga för fler. Det öppnar också för nya lyssnare att hitta sina favoritpoddar hos Podme och på sikt konvertera till prenumeranter” säger Podmes Sverige-chef Nicolas Leon.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share