De sponsrar 25:e omgången av Rix FM Festival

Från en tidigare Rix FM Festival-turné. Foto: Viaplay Group Radio.

För 25:e året arrangerar Rix FM turnén Rix FM Festival, som i sommar besöker tolv städer. Turnén beskrivs av Viaplay som den största festivalen i Sverige och hade förra året en kvarts miljon besökare.

”Det var ingen som trodde att Rix FM Festival skulle bli en sådan succé när vi startade 2000, men efter 25 fantastiska år så är vi nu ett av Europas största radioevent. Idén är enkel: tillsammans med artister och skivbolag bjuder vi Rix FM:s lyssnare på en unik musikupplevelse som tack för att de lyssnar – och det görs möjligt tack vare våra oumbärliga partners. I år får vi sällskap av varumärken som Pepsi, McDonald’s, OLW, Ingo, Elitfönster och Pengapeppen. Tillsammans har vi i år förutsättningar för att slå alla rekord” säger Anders Sjöland, som är marknadsdirektör på Viaplay Group Radio.

Pepsi Max är med som sponsor för tredje året i rad.

”Vi ser Rix FM Festival som ett naturligt sätt att knyta vårt varumärke till musik och artister och i denna kontext komma ut i Sverige med Pepsi Max på ett effektivt sätt. Vi har varit nöjda med resultatet under de två år vi varit med och valde därför att vara med ytterligare ett år. Varje år ser vi också saker som bör förbättras och förädlas vilket gör att vi också blir bättre och kan knyta målgruppen/publiken närmare oss. Samtidigt har också Rix FM Festival utvecklats positivt år för år vilket gjort att vi ser en långsiktighet i samarbetet” säger Karolina Hülphers, som är ”head of media & integrated brand communications” på Carlsberg.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share