NRJ når sitt bästa resultat sedan branschen införde elektroniska lyssnarmätningar (PPM) i januari förra året. I den senaste veckorapporten från TNS-Sifo har NRJ en daglig räckvidd på 9,1 procent, vilket är 0,3 procentenhet mer än veckan innan.
Det totala radiolyssnandet har minskat något – från 73,2 procent vecka 21 till 72,3 procent vecka 22. Nedgången drabbar både Sveriges Radio (från 58,2 till 57,3) och reklamradion (från 36,1 till 35,2).
De två största kanalerna förlorar mest. P4 tappar 1,4 procentenhet till 40,7 procent och Mix Megapol backar med 1,2 till 16,3 procent. Rix FM ökar med en halv procentenhet och har en daglig räckvidd på 12,4 procent, vilket är det bästa resultatet sedan vecka 11.
Station | 2014-18 | 2014-19 | 2014-20 | 2014-21 | 2014-22 |
Radio Total | 71,0% | 72,4% | 72,1% | 73,2% | 72,3% |
Privat lokalradio Total | 34,7% | 35,0% | 35,0% | 36,1% | 35,2% |
SR Radio Total | 55,6% | 58,3% | 57,6% | 58,2% | 57,3% |
SBS Radio Total | 26,4% | 26,5% | 25,7% | 26,7% | 25,5% |
MTG Radio Total | 14,1% | 13,5% | 14,9% | 14,9% | 15,6% |
P1 | 13,1% | 13,6% | 13,7% | 13,9% | 13,8% |
P2 | 2,4% | 2,6% | 2,6% | 2,3% | 2,6% |
P3 | 14,6% | 15,8% | 14,7% | 15,3% | 15,4% |
P4 | 40,0% | 41,9% | 41,5% | 42,1% | 40,7% |
Mix Megapol | 16,9% | 16,7% | 16,9% | 17,5% | 16,3% |
RIX FM | 11,2% | 10,6% | 11,6% | 11,9% | 12,4% |
NRJ | 8,6% | 8,3% | 8,2% | 8,8% | 9,1% |
Rockklassiker | 3,4% | 3,5% | 3,6% | 3,8% | 3,5% |