Från och med idag finns alla poddar från Bauer Media-plattformen Radioplay även på Spotify.
Bauer Media fortsätter att sälja reklam i Radioplay-poddarna som distribueras via Spotify och lyssningen där räknas med i Poddindex. Radioplay har en veckoräckvidd på 600 000 lyssnare och genom samarbetet med Spotify hoppas Bauer Media kunna nå ännu fler.
”Podcastlyssnandet växer kraftigt och samarbetet med Spotify gör att vi nu ökar tillgängligheten ytterligare. Vi arbetar målmedvetet med att nå ny publik på alla plattformar och även om våra poddar redan idag finns på en mängd tjänster och enheter är givetvis Spotify ett starkt tillskott som kommer att leda till att nya lyssnare hittar våra produkter” säger Mattias Björkman, som är digital affärsutvecklingschef på Bauer Media.
”Vi är väldigt glada över att välkomna Radioplays poddar till Spotify. Radioplay är en stark partner med sitt breda innehåll och vi ser verkligen fram emot att låta såväl nya som gamla Spotify-användare ta del av det” säger Jenny Hermansson, som är nordisk VD på Spotify.