Acast anställer innehållschef i Sverige

Frida Klevemark går från Filt till Acast. Foto: Acast.

Acast har rekryterat Frida Klevemark till en ny tjänst som innehållschef (content director) för den svenska marknaden.

Frida Klevemark kommer från produktionsbolaget Filt, där hon de senaste sju åren har varit head of production med ansvar för innehållsproduktion och formatutveckling.

På Acast ska Firda Klevemark ta fram ”nytt inspirerande, engagerande och kommersiellt gångbart innehåll” som ska locka nya lyssnare, annonsörer och kreatörer. Hon ska även ansvara för den långsiktiga innehållsstrategin, inklusive att kontraktera nytt innehåll och utveckla relationer till nuvarande och framtida partners.

”Acast har gjort en imponerande resa de senaste åren och jag är mycket stolt och peppad att få göra bolaget sällskap. Ljudmediet befinner sig ju i en guldålder med mängder av nya, spännande kreatörer och format på väg in. Det blir både lyxigt och utmanande att jobba med Acasts tyngd och bredd i en fortsatt gemensam strävan att stötta podcastkreatörer och möjliggöra för dem att kunna växa och leva på sitt innehållsskapande” säger Frida Klevemark.

”Podcastmediet rör sig snabbare än någonsin tidigare och vi är väldigt spända på att välkomna Frida att leda teamet genom vår nästa tillväxtfas. Det som imponerade oss extra mycket är hennes starka tro på branschens fortsatta utveckling och hennes målmedvetenhet att nå nya höjder. Med Fridas otroliga kunskap och erfarenhet både inom det kreativa, men också det affärsmässiga benet, blir hon en viktig spelare i vår fortsatta tillväxtresa” säger Josephine Forssjö, som är nordisk innehållschef på Acast.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share