Viaplays omsättning upp 18 procent

Viaplay Groups VD Anders Jensen. Foto: Viaplay Group.

Den första kvartalsrapporten för Viaplay Group under det nya namnet visar att koncernen har ökat sin omsättning med 18 procent till 3,7 miljarder kronor. Resultatet blev 205 miljoner kronor.

Viaplay redovisar inte intäkterna för radioverksamheten separat men de totala reklamintäkterna ökade med 7 procent till 1,006 miljard kronor. Koncernen skriver i rapporten att ”Viaplay Group Radios lyssnarandel ökade både i Norge och Sverige och marknaden för radioreklam beräknas ha ökat på båda marknaderna”.

Viaplay förväntar en tillväxt på 28 procent för hela 2022 och skriver upp målet för antalet Viaplay-abonnenter.

”Vi har levererat ännu ett kvartal helt i linje med vår strategi och våra mål. Viaplays starka utveckling i Norden kompletterades med ytterligare tillväxt i den internationella verksamheten. Som ett resultat av denna utveckling och i kombination med vårt nya B2B-partnerskap i Polen, uppgraderar vi vårt Viaplay-abonnentmål för årets slut från 7 miljoner till 7,3 miljoner” skriver Viaplay Groups VD Anders Jensen i kvartalsrapporten.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share