Nordic Entertainment Group blir en separat organisation inom MTG från 1 juli och ska senare i år börsnoteras som eget bolag. Men redan idag lanseras varumärket med en ny internetsajt och konton på Facebook, Twitter, Instagram och Linkedin.
Det nya varumärket ska från och med nu synas och höras istället för MTG på bolagets plattformar, i innehållet och på bolagets kontor. Det gäller bland annat på streamingplattformen I Like Radio. MTG Radios affärssajt har tagits bort och länkar nu vidare till NENT Groups svenska sajt.
”Norden är en av världens mest dynamiska mediemarknader och vår ambition är att tillhandahålla de bästa och bredaste underhållningsupplevelserna till konsumenter och samarbetspartners. Vi har en unikt integrerad modell där vi såväl producerar som sänder och streamar spännande innehåll för våra tittare, lyssnare och följare. Lanseringen av vårt nya varumärke är det senaste steget på vägen mot börsnoteringen senare i år” säger Anders Jensen, som är VD och koncernchef för NENT Group, i ett pressmeddelande.