Utomhuskampanj för Retro FM

Foto: Retro FM.

Retro FM har inlett en utomhuskampanj, som syns på Billboard Medias utomhustavlor i Malmö.

Kampanjen beräknas nå fyra av fem invånare i Malmö med omnejd och innehåller en QR-kod som länkar till mer information om stationen.

”Vi har sett att en kampanj med QR-kod för vår systerstation Topp 40 fungerade. Så nu vill vi se om vi kan aktivera gångtrafikanter även med Retro FM och inte bara bilåkande lyssnare som slår över på vår radiostation” säger Robert Persson, som är VD för och delägare till Mad Men Media.

”Retro FM vill även visa vägen när vi nu går mot ljusare tider samt passa på när vi drar igång ”Popstjärnornas krig” för tredje säsongen, där lyssnarna under mars månad utser århundradets artist. Interaktion mot våra nya och befintliga lyssnare känns viktigt i dessa tider. Vi finns där för dem” fortsätter Robert Persson.

Mad Men Media ägs av Robert Persson, Mattias Gustavsson och Henrik Vibeck. Bolaget äger tillsammans med Bauer Media även Nya Radio City, som driver Retro FM i Skåne samt Rockklassiker i Västra Götaland och Stockholm.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share