Tre sekunder lång spot kan vinna Guldägget

En tre sekunder lång radioreklamspot för Kia Motors finns bland de åtta nomineringarna i Guldäggets radiokategori. Av produktionsbolagen är det Sara Haag och Flickorna Larsson som har lyckats bäst, med två bidrag var kvar i tävlingen.

ICA Sverige ”Billiga veckan” – King (reklambyrå), Stopp (produktionsbolag)
IKEA ”Ät på IKEA” – Forsman & Bodenfors, Sara Haag
Ronald McDonald Barnfond ”Lägg inte på” – DDB Stockholm, Sara Haag
Göteborgs Räddningsmission ”Jul i moll” – GOSS Reklambyrå, TMP Media Group
McDonald’s ”Ingen big deal – otroligt men sant” – DDB Stockholm, Flickorna Larsson
Kia Motors ”Lättparkerad” – Berntzon Bylund, Delorean
Pause Ljud & Bild ”Pause vs Bad Sound” – Åkestam Holst, Flickorna Larsson
Halebop ”Halebop Radio” – Honesty, Honesty

Lyssna på bidragen här.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share