Titti Schultz modererar Guldörats dagsprogram

Titti Schultz. Foto: Magnus Ragnvid.

P4 Extras programledare Titti Schultz leder Guldörats dagsprogram, som i år består av tre spår varav ett helt ägnat åt den kommersiella delen av radio- och poddbranschen.

Bland årets ämnen finns kriminaljournalistik, ljuddrama, lokalt innehåll, inkludering och utvecklingen för musik i ljud och streamingtjänster. Det blir även en panel om ”De stora ljudtrenderna” med utbudschefer från de svenska radio- och poddbolagen och en programpunkt där morgonshowernas programledare berättar om sina hemligheter. Dessutom blir det inspelning av SR-podden Radiokorrespondenterna Ryssland.

I det kommersiella spåret bjuds bland annat på Lilla ljudreklamskolan av produktionsbyrån Dobedai, en presentation av OMD Swedens Jesper Cederäng om ljudannonsers effektivitet och en diskussion om hur man bäst skapar redaktionella samarbeten i poddar. Martin Andreasson från mediebyrån HowCom leder en panel om Värdet av ljudreklam med säljchefer från Bauer, Viaplay, Spotify, Acast och Perfect Day Media.

Nytt för i år är Guldörat-kategorin Årets ljudkampanj. I går blev det klart att kampanjer från Cancerfonden, ICA, Kommunal, K-Rauta, Nordax Bank och Oatly har nominerats till priset.

Hela programmet och nomineringarna till Årets ljudkampanj finns på Radioakademins sajt.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share