SR-kampanj i TV4, utomhus och online

Sveriges Radio startar på måndag en varumärkeskampanj som syns i TV4-kanalerna, på nyhetssajter, i sociala medier och som utomhusreklam.

Kampanjen fokuserar på lyssnandet som en väg till utveckling, kunskap och nya perspektiv. Den är det första steget i en långsiktig satsning på att stärka varumärket Sveriges Radio.

”Jag är stolt över att Sveriges Radio har högst förtroende av samtliga mediebolag i Sverige och att vi når ut till över 7 miljoner lyssnare varje vecka. Samtidigt är konkurrensen om lyssnarnas tid tuffare än någonsin. Därför fokuserar den här kampanjen på att stärka relationen till våra lyssnare och locka nya genom att visa vad våra fantastsiska ljudupplevelser kan leda till” säger SR:s kommunikationsdirektör Helena Engqvist.

Kampanjen har tagits fram av SR:s inhousebyrå i samarbete med produktionsbolagen Lund Lund och Acne. Musiken har gjorts av Magnus Frykberg tillsammans med bland andra Sveriges Radios Symfoniorkester. SR har även anlitat skådespelaren Rolf Lassgård, vars röst hörs i kampanjen.

”Konceptet lyfter fram lyssnandet som grunden för all kommunikation, att man genom att lyssna får nya perspektiv. Lyssnandet tar med oss på en utvecklingsresa även när vardagen går på repeat, och det för oss lite närmare varandra” säger Åsa Kellner, som är chef för inhousebyrån på SR.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share