Sveriges Radio genomför i morgon fredag en kampanj för sitt mobilutbud.
I kampanjen ”Lyssna: Din mobil är full med radio” ingår bland annat att alla trailrar under fredagen handlar om mobilsajten. Under perioden 11-18 december annonserar SR på 60 mobilsajter som Aftonbladet, Dagens Industri, Expressen, IDG och Fotbollskanalen. I samarbete med Bodén & Co har SR tagit fram en två minuter lång informationsfilm, som visas på sajten och sprids via sociala medier.
Mobiltemat tas även upp i SR-program som Morgonpasset, Lantz i P4, Karlavagnen, Obs och Radiosporten.
I samband med mobildagen lanseras ytterligare ett antal program på mobilsajten mobil.sr.se. Det gäller bland annat Karlavagnen, Lantz och Christer i P3.
Till våren görs flera förbättringar av mobilutbudet. Alla de lokala P4-kanalerna börjar sända direkt, 30-dagarsarkivet görs tillgängligt och ljudkvaliteteten förbättras.
Foto: Snezana Vucetic Bohm/SR.