Sound Stockholm – konferens om en ”ljudlig framtid”

Reklam- och medietidningen Resumé arrangerar en konferens om ljud för de som jobbar med marknadsföring och kommunikation. Sound Stockholm, med Bauer Media som huvudpartner, uppmärksammar att konsumenterna håller på att flytta fokus från skärmar till hörlurar.

”Just nu pågår en omfattande beteendeförändring som innebär att konsumenter frigör sig från skärmarna, tar till sig budskap med hörlurarna på och söker information med sina röster istället för med fingertopparna” skriver Resumé i en inbjudan till Sound Stockholm.

Resumé konstaterar att det finns flera tecken på en ”ljudlig framtid”. Radioannonseringen slår rekord, poddmarknaden och ljudbokstjänster utvecklas snabbt och smarta högtalare som Amazon Echo och Google Home bidrar till att 30 procent av allt surfande väntas ske utan skärm om bara tre år.

Sound Stockholm arrangeras på Hilton Slussen i Stockholm 30 november och har ett ”early bird-pris” på 995 kronor exklusive moms.

Share