Schibsted gör husdjurspodd åt digitalt veterinärbolag

Caroline Caldemar, Firstvet. Foto: Schibsted Brand Studio.

Poddserien Djurliv ska i sex avsnitt svara på de vanligaste frågorna från djurägare, förmedla lyssnarnas egna berättelser och bjuda på fakta och råd från veterinären Caroline Caldemar.

Djurliv görs som ett native-samarbete mellan det digitala veterinärbolaget Firstvet och Schibsted Brand Studio.

”Vår målgrupp är framåtlutad, nyfiken och aktiv, och via podcast kan vi nå dem på ett lättillgängligt sätt precis där de befinner sig, oavsett om de är på hundpromenaden eller på andra äventyr med sin fyrbenta vän. Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående och samtidigt fortsätta fördjupa relationen till vår målgrupp” säger Firstvets marknadschef Rebecca Crusoe.

Podden kommer bland annat att finnas i flödet för Aftonbladet Daily.

”Genom att rikta sig till en publik som redan är engagerad, kan varumärken bygga vidare på sin trovärdighet och därmed öka sin påverkan. Publikens intresse och förtroende för kanalen går hand i hand med varumärkets strävan att presentera sig på ett meningsfullt och effektfullt sätt” säger Max Schüler, som är director på Schibsted Brand Studio.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share