Nästa vecka inleder MTG den hittills mest omfattande nationella kampanjen för Rix Morronzoo.
Kampanjen har gjorts inhouse och kommer att synas och höras i den egna radion, men även utomhus, online i sociala medier, i TV och som direktreklam.
Idén med kampanjen är att ”fira att Roger och Laila äntligen tackat ja till varandra som radiopar” och har inspirerats av de bröllopsbilder som Laila Bagge lade ut på sitt Instagram-konto i våras.
”Efter ett bröllop skickar man alltid ut tackkort till alla bröllopsgästerna, det kommer även vi göra, men i något större upplaga, nämligen en miljon hushåll. Vi vill på ett annorlunda sätt tacka våra 2,8 miljoner lyssnare som varje vecka lyssnar på Rix FM” säger Anders Sjöland, som är marknadsdirektör på MTG Radio.
Kampanjen sätts upp på stortavlor nästa vecka och flera reklamfilmer kommer att visas på sociala medier och i MTG-s TV-kanaler.
”Vi vill ta vara på Roger och Lailas sköna personligheter och förmedla en ”happy feeling” med en kul twist, vi vet ju att duon glänser i radio och just den känslan vill vi förmedla på allt från stortavlor till reklamfilmer” säger Sebastian Voght, som är marketing manager och projektledare för kampanjen.
I samband med kampanjen lottas Roger och Lailas ”bröllopspresenter” ut med ett värde på 10 000-tals kronor. Dessutom sänder Rix Morronzoo direkt från MTG-s foajé på Ringvägen i Stockholm samtidigt som lyssnarna bjuds på bröllopstårta.
I arbetsgruppen ingår förutom Anders Sjöland och Sebastian Voght även Mikaela Mattinson (grafiker), Roger Nordin, Laila Bagge, Jimmy Hansen (foto), Niklas Ladberg (regissör, film), Daniel Riley (DOP, film) och Anders Högrell (copywriter, film).