
För tredje året i rad kommer Radiospotcupen att utse den bästa radiospoten från det gångna året. Liksom tidigare arrangeras tävlingen av Viaplay Radio, Bauer Media och Flickorna Larsson.
Radiospotcupen genomförs som en cuptävling mellan 16 bidrag som inleds 3 november. Bidragen spelas upp i både Rix FM och Mix Megapol. Tävlingen avslutas 26 november med en kombinerad final och afterwork. Anmälan för att delta har precis öppnats och stänger 22 september med en deadline för att skicka in bidrag 10 oktober.
”Det är otroligt roligt att vi är igång för tredje året. Vi känner redan pepp och intresse från både byråer och kunder vilket bådar för den starkaste omgången hittills” säger Daniel Kilgren, som är regissör på Flickorna Larsson och en av initiativtagarna till tävlingen.
Vinnaren av Radiospotcupen får en kampanj i Viaplay Radio och Bauer Media till ett värde av 300 000 kronor. Vid sidan av cuptävlingen får publiken chans att rösta fram sin favorit i kategorin Folkets radiospot.
Skellefteå Kraft vann 2023 års tävling med radiospoten The Carbon Negative Radio Ad av KID Collective. Förra året vann ATG:s Släpp fram hästen i dig av Åkestam Holst.