Mediebyråernas förmedling av radioreklam steg med 10,2 procent i september till 28,2 miljoner kronor, enligt den senaste Mediebyråbarometern.
Det fortsätter att gå bättre för radion än för andra reklammedier. I september blev ökningen 10,2 procent, mer än dubbelt så mycket som marknaden i stort som växte med 4,7 procent. Bara bio (47,6 procent), DR/annonsblad (42,9) och internet (15,4) hade en bättre utveckling under månaden. Däremot går det inte särskilt lysande för tidningarna. Kvällspressen tappade 19,5 procent och är det enda mediet som har gått ned totalt under 2011, medan storstadspressen gick ned med 6 procent.
Totalt har mediebyråerna förmedlat radioreklam för 305,2 miljoner kronor under årets första nio månader, enligt statistiken från Sveriges Mediebyråer. Det innebär en ökning med 19,2 procent, vilket är nästan dubbelt så mycket som marknaden i stort (10,6 procent).
Mediebyråbarometern finns som PDF här.