LYSSNA DIREKT:  SVERIGES RADIO P1 ¦ P2 ¦ P3 ¦ Ekot sänder direkt ¦ P4 Plus ¦ P4 Blekinge ¦ P4 Dalarna ¦ P4 Gotland ¦ P4 Gävleborg ¦ P4 Göteborg ¦ P4 Halland ¦ P4 Jämtland ¦ P4 Jönköping ¦ P4 Kalmar ¦ P4 Kristianstad ¦ P4 Kronoberg ¦ P4 Malmöhus ¦ P4 Norrbotten ¦ P4 Sjuhärad ¦ P4 Skaraborg ¦ P4 Stockholm ¦ P4 Södertälje ¦ P4 Sörmland ¦ P4 Uppland ¦ P4 Värmland ¦ P4 Väst ¦ P4 Västerbotten ¦ P4 Västernorrland ¦ P4 Västmanland ¦ P4 Örebro ¦ P4 Östergötland ¦ P3 Din gata ¦ P2 Språk och musik ¦ P6 ¦ Radioapans knattekanal ¦ SR Sápmi ¦ SR Finska ¦ NENT GROUP Rix FM ¦ Star FM ¦ Bandit Rock ¦ Lugna Favoriter ¦ Power Hit Radio ¦ Radio Rainbow ¦ Power Millennium ¦ Rix FM Fresh ¦ Svenska Favoriter ¦ Bandit Classic Rock ¦ Bandit Metal ¦ Bandit Ballads ¦ Bandit Alternative ¦ Power Club ¦ Power Street ¦ Dansbandsfavoriter ¦ Country Classics ¦ One Hit Wonders ¦ Star 90's ¦ Star 80's ¦ Star 70's ¦ Gamla Favoriter ¦ Electro Lounge ¦ Soul Classics ¦ BAUER MEDIA Mix Megapol ¦ NRJ ¦ Rockklassiker ¦ Vinyl FM ¦ Svensk Pop ¦ Lugna Klassiker ¦ Mix Megapol Göteborg ¦ Retro FM (Malmö) ¦ NÄRRADIO Dixie Radio (Stockholm) ¦ Fun Radio (Malmö) ¦ Gold FM (Växjö) ¦ Guldkanalen Skåne (Staffanstorp) ¦ Hit City (Landskrona) ¦ Karlstads Nya Radio ¦ Pop & Rock (Umeå/Vännäs, Lycksele, Örnsköldsvik) ¦ Radio Active (Ystad) ¦ Radio Båstad ¦ Pirate Rock (Göteborg) ¦ Radio Prime (Strömstad) ¦ Radio Siljan (Mora) ¦ Radio Topp 40 (Malmö) ¦ Radio Viking (Ekerö) ¦ Rocket 95.3 (Stockholm) ¦ Skärgårdsradion (Värmdö) ¦ Stockholm Närradio ¦ Sveriges Kristna Radio (Södertälje, Kristianstad) ¦ STUDENTRADIO DUR Dalarnas Studentradio (Falun) ¦ K103 (Göteborg) ¦ Pite FM (Piteå) ¦ Radio AF (Lund) ¦ Radio Shore (Kalmar) ¦ Studentradion 98,9 i Uppsala ¦ Umeå Studentradio ¦ INTERNETRADIO BPM Malmö ¦ Country Rocks ¦ Dansbandsdax ¦ Dansbandskanalen ¦ Distfm.se ¦ Guldkanalen 60-tal ¦ Guldkanalen 70-tal ¦ Guldkanalen 80-tal ¦ Guldkanalen 90-tal ¦ Kanal Rewind ¦ Radio 50 Plus ¦

Positiva internationella siffror för radioreklamen

Radioreklamen ökade 8,5 procent i världen förra året, enligt rapporten Nielsen Global Adview Pulse som bygger på reklamstatistik från 37 länder. Totalt steg reklaminvesteringarna i de traditionella medierna (TV, radio, dagstidningar och magasin) med 10,6 procent till 503 miljarder dollar.

TV ökade med 13,1 procent och står nu för rekordhöga 62 procent av de internationella reklaminvesteringarna. Dagstidningarnas försäljning steg med 7 procent, medan andra tryckta medier ökade 4,9 procent.

I USA var tillväxten bara 5,6 procent. Högst var den i Egypten (+40,8), resten av arabvärlden (+43) och Argentina (+38,9). I bara ett av länderna, Förenade Arabemiraten, minskade reklammarknaden förra året.

”2010 var ett återhämtningsår för reklambranschen. Alla delar av världen och alla traditionella medier vände uppåt med de högsta procentuella ökningarna i Mellanöstern/Afrika och Latinamerika, som ökade med 26,7 respektive 21,2 procent” säger Randall Beard, som är chef för Advertiser Solutions på Nielsen.

”Annonsörerna har återfått förtroendet efter nedgången 2009, då alla regioner utom Asien/Stilla Havet-regionen hade negativa siffror” fortsätter Randall Beard i ett pressmeddelande.

REKLAMSTATISTIK

-25,2 %

Mediebyråbarometern, september 2020

KALENDER

2 okt Prix Radio, online.
26 okt Podcast Day, online.
30 okt Radiodager, online.
2 okt World DAB General Assembly 2020, online.
14-16 okt Sounds Amazing 2020, online.
4 nov Radio- och poddagen 2020, online.
21-23 jan Paris Radio Show, Paris.
29 jan Radiodays, Köpenhamn.
24-25 mar Radiodays Asia, Kuala Lumpur.
2-4 maj Radiodays Europe, Lissabon.