Podspace utvecklar sin tjänst för poddproducenter

Edward Jewson och Marcus Gellermark på Podspace. Foto: Podspace.

I oktober förra året började Podspace erbjuda ett poddverktyg för poddkreatörer, nätverk och studior. I morgon torsdag lanseras de nya varianterna Podspace Mini och Podspace Pro.

Podspace Pro riktar sig till den som redan är eller aspirerar på att bli proffspoddare. Paketet innehåller mer tekniskt stöd och ger möjlighet att skapa egna dynamiska reklamsegment och kampanjer för nya och gamla avsnitt.

”Vi ser vad som händer på marknaden. Det finns poddaktörer som erbjuder ”gratis” som lockbete, men då ofta med otyget som innebär otydliga begränsningar och kanske till och med ohemula reklamavbrott. Som dessutom inte ger mer än någon spottstyver till kreatörerna och en minst sagt försämrad lyssnarupplevelse för oss andra” säger Marcus Gellermark på Podspace.

Podspace Mini lanseras som ett svar på Acasts gratislösning med två paket som innehåller 1 000 respektive 10 000 lyssningar per månad för 10 respektive 99 kronor per månad.

”Vi brinner för enkla och tydliga produkter. Vi kan nu erbjuda många mindre poddar att flytta till oss för 10 kronor i månaden. Vilket är hållbart för oss och inte minst för de kreatörer som väljer Podspace” säger Edward Jewson på Podspace.

Podspace har under vintern även utvecklat fler hjälpmedel för proffspoddare som vill tjäna pengar på sin podd. Kreatörerna får hjälp med att dynamiskt klippa in reklamkampanjer och sponsring i nya och äldre avsnitt.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share