Perfect Day hämtar chefer från Acast och Nexiko

Nichlas Niemistö och Anna Magnusson. Foto: Perfect Day.

Anna Magnusson blir säljchef på Perfect Day, medan Nichlas Niemistö utses till kreativ chef med fokus på formatutveckling och att ”bredda affären på fler plattformar”.

Anna Magnusson har senast varit senior key account manager på Acast. Hon har studerat till film- och TV-producent och varit podcast manager på Bauer Media.

”Jag känner mig både ödmjuk och inspirerad inför uppdraget och ser verkligen fram emot att få bli en del av ett kreativt och framåtblickande företag som lyckas så bra med sin 360-affär kring podcasts och att få bidra med erfarenheter från både ljud och rörligt, för att fortsätta driva och utveckla annonsaffären tillsammans med teamet på plats, profiler och kunder” säger Anna Magnusson.

Nichlas Niemistö har de senaste elva åren utecklat och producerat format på produktionsbolaget Nexiko. Tillsammans med Erik ”Jerka” Johansson har han tills nyligen även drivit podden Recept tack.

”Att vara med och forma framtiden för ett bolag som redan rör sig framåt med sådan kraft och passion – i en bransch utan begränsningar – är både inspirerande och djupt motiverande. För mig är det här en livsbejakande resa som jag ser fram emot att ta mig an med både engagemang och nyfikenhet” säger Nichlas Niemistö.

”Anna och Nichlas är verkligen två drömrekryteringar för oss” säger Perfect Days co-CEO Karolina Sandberg.

”Anna har rätt erfarenhet från ljudmarknaden och en unik kombination av affärssinne och kreativitet, vilket passar vår annonsaffär väldigt bra. Nichlas kreativitet och sinne för formatutveckling kommer gagna alla våra befintliga poddar och kunder, men också stärka upp i utvecklingen för nya format för både poddplattformar, kommersiella avsändare och andra kanaler” fortsätter Karolina Sandberg.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share