NRJ byggs ut till 69 procents täckning

SBS Radio kommer i och med sitt nya samarbete med NRJ att nylansera NRJ som en nationell radiostation. Från och med nyår kommer NRJ att kunna höras av 69 procent av befolkningen.

Samtidigt breddas formatet så att det passar en målgrupp i åldern 25-45 år. Musikformatet beskrivs som ”modern vuxen hitmusik” med artister som exempelvis Katy Perry, Swedish House Mafia, Coldplay och Rihanna. Välkända programledare utlovas, liksom en mognare ton och profilering.

Morgonprogramledare blir Martin Björk, Jakob Öqvist och Izabella Fröberg, som idag sänder Vakna! med The Voice. Programmet får namnet Vakna med NRJ och TV-sänds i Kanal 5.

”Vi är väldigt glada och stolta att få nylansera NRJ över Sverige. NRJ har de senaste åtta åren endast funnits i Stockholm, Göteborg och Malmö och att nu få möjligheten att expandera över 22 regioner känns fantastiskt. Målet är att NRJ ska bli Sveriges näst största radiostation efter Mix Megapol” säger Richard Mazaret, som är VD för NRJ Skandinavien.

”Det är enormt roligt att få samarbeta kring nylanseringen av ett så starkt och välkänt varumärke som NRJ. Tillsammans med Mix Megapol och Rockklassiker kommer vi att ha ett fantastiskt erbjudande till våra lyssnare och annonsörer” säger Staffan Rosell, som är VD för SBS Radio och vice VD på SBS Media Group.

Share