>>> 68 procent kan tänka sig att betala för att få tillgång till musik, ljudböcker och annat ljud via internet, enligt en undersökning som har gjorts på uppdrag av Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM). Därmed är ljud den innehållskategori som har den högsta betalningsviljan. Rörliga bilder följer på 65 procent medan mindre än hälften, 46 procent, är villiga att betala för artiklar och annat textmaterial.
>>> Adult contemporary-stationen Lite FM är fortfarande New Yorks ledande radiostation, enligt septembermätningen från Arbitron. Även hitradion KIIS-FM i Los Angeles, som liksom Lite FM ägs av Clear Channel, behåller sin förstaplats. I båda städerna finns oldiesstationer från CBS Radio på andraplatsen: WCBS-FM i New York och K-Earth i Los Angeles. Se de senaste topp tio-listorna från fem amerikanska marknader här.
>>> NRJ Group har lanserat en 3D-version av sin franska TV-kanal NRJ 12. Kanalen är den första i internetbolaget Frees 3D-paket, som inom kort utvidgas med två erotiska kanaler.
>>> Enligt New York Post har Apple i möten med de stora skivbolagen presenterat planer på en prenumererad musiktjänst. Modellen bygger enligt tidningen på en fast månadskostnad för obegränsad användande av musik i Itunes Store.