Bauer Media har slutit ett avtal med NRJ Group om att använda varumärket NRJ även i Norge. Sedan tidigare har de två bolagen samarbeten i Sverige och Finland.
”Vi har haft ett bra samarbete med Viaplay under många år men det känns väldigt spännande att nu börja samarbete med Bauer även i Norge” säger Richard Mazeret, som är NRJ Groups CEO international operations.
”Det här är en spännande möjlighet för oss och ett bevis på att Bauer Media är en populär partner inom radio och ljudmedier, inte bara i Norge men i hela Norden” säger Bauer Media Norges VD Jim Receveur.
”Vi glädjer oss åt att utveckla och driva NRJ vidare i Norge och erbjuda lyssnarna ett ännu starkare utbud när det gäller musik och underhållning” säger Kristoffer Vangen som är programchef på Bauer Media i Norge.
Bauer Media kommer att driva vidare NRJ:s nuvarande profil och musikformat och fortsätter att rikta in kanalens utbud på målgruppen unga vuxna.
Förra veckan meddelade Viaplay-ägda P4-gruppen att bolaget avslutar samarbetet med NRJ och ersätter den norska versionen av NRJ med nya P12 Hitmix vid nyår.