Nielsen Music Airplay Chart

Timbuktu får sin första topp tio-hit någonsin på Nielsen Music Airplay Chart med Mikael Wiehe-covern Flickan och kråkan, som den här veckan går från plats 15 till fem.

Ny på topp tio är även Lalehs Some Die Young, som klättrar från plats 13 till sju på listan. I december förra året nådde Laleh plats fyra med sin version av Eva Dahlgrens Ängeln i rummet, som liksom Timbuktus aktuella radiohit framfördes i TV4-serien Så mycket bättre.

För andra veckan i rad är Loreens Euphoria den mest spelade låten i svensk radio. Samtidigt avancerar Melodifestivalen-tvåan Danny Saucedo från sex till tre med Amazing.

01
(01)
Loreen  TVÅ VECKOR SOM ETTAEuphoria  WMS  
02
(02)
Takida  TRE VECKOR SOM ETTAYou Learn  UNI  
03
(06)
Danny SaucedoAmazing  SME  
04
(04)
Amanda FondellAll This Way  UNI  
05
(15)
TimbuktuFlickan och kråkan  EMI  
06
(03)
Moa LignellWhen I Held Ya  UNI  
07
(13)
LalehSome Die Young  WMS  
08
(08)
Adele  NIO VECKOR SOM ETTASomeone Like You  PGM  
09
(07)
NickelbackWhen We Stand Together  WMS  
10
(10)
Lisa MiskovskyWhy Start a Fire  SME  

Nielsen Music Airplay Chart baseras på datoriserad monitorering av en panel bestående av kommersiella, student-, när- och public service-radiostationer runtom i Sverige. Placering baseras på publiksiffra. Nielsen Music förser musikindustrin världen över med oberoende och tillförlitlig airplaydata. För mer information ring 08-670 65 19.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share