Nielsen Music Airplay Chart

Veronica Maggios Välkommen in är för fjärde veckan i rad den mest spelade låten på de svenska radiostationerna. Förra veckans tvåa, Katy Perrys Last Friday Night (T.G.I.F.), går samtidigt ned till åttonde plats.

Universal Music är det mest framgångsrika skivbolaget just nu, med sex låtar på topp tio – däribland de fyra högst placerade.

Adele får sin andra topp tio-placering på Nielsen Music Airplay Chart med Set Fire to the Rain, som går från 17 till tio. Rolling in the Deep, som den här veckan går upp en plats till nummer fem, toppade listan i sex veckor.

01
(01)
Veronica Maggio  FYRA VECKOR SOM ETTAVälkommen in  Universal Music  
02
(03)
Chris MedinaWhat Are Words  Universal Music  
03
(04)
Sunrise AvenueHollywood Hills  Universal Music  
04
(05)
Maroon 5 feat. Christina AguileraMoves Like Jagger  Universal Music  
05
(06)
Adele  SEX VECKOR SOM ETTARolling in the Deep  Playground  
06
(07)
Bruno MarsThe Lazy Song  Warner Music  
08
(02)
Katy PerryLast Friday Night (T.G.I.F.)  EMI  
09
(11)
RihannaCalifornia King Bed  Universal Music  
10
(17)
AdeleSet Fire to the Rain  Playground  

Nielsen Music Airplay Chart baseras på datoriserad monitorering av en panel bestående av kommersiella, student-, när- och public service-radiostationer runtom i Sverige. Placering baseras på publiksiffra. Nielsen Music förser musikindustrin världen över med oberoende och tillförlitlig airplaydata. För mer information ring 08-670 65 19.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share