NENT-s reklamintäkter minskade med 29,5 procent

NENT Groups annonsförsäljning minskade med 29,5 procent till 738 miljoner kronor under andra kvartalet, skriver koncernen i sin senaste kvartalsrapport. NENT räknar med ett bättre resultat under det pågående tredje kvartalet.

”Annonsförsäljningen minskade som väntat med 30 procent, men vi har sett en betydande förbättring i juli. Även om det fortfarande är tidigt så räknar vi med att annonsintäkterna kommer att minska betydligt mindre under tredje kvartalet än under andra kvartalet” skriver koncernens VD Anders Jensen.

Rapporten innehåller inga separata resultat för radioverksamheterna i Sverige och Norge men NENT skriver att ”den svenska lyssnarandelen minskade medan den norska lyssnarnandelen ökade, och att båda reklammarknaderna beräknas ha minskat kraftigt”.

Totalt sålde NENT för 2,624 miljarder kronor under andra kvartalet, vilket är 26,4 procent mindre än under motsvarande period förra året. Rörelseresultatet blev 2,594 miljarder kronor, varav 2,383 miljarder är reavinster från sammanslagningen av Viasat Consumer och Canal Digital.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share