Moa Soltanian Magnusson innehållschef på Podme

Moa Soltanian Magnusson. Foto: Podme.

Det Schibsted-ägda poddbolaget Podme slår ihop inhouse- och contentavdelningarna till en ny avdelning med Moa Soltanian Magnusson som innehållschef (head of content).

Moa Soltanian Magnusson har sedan 2022 varit head of inhouse på Podme i Sverige. Hon värvades från Filt, där hon var kreativ chef. I sin nya Podme-roll ska hon även genomföra en ny innehållsstrategi som enligt ett pressmeddelande har fokus på att ”förvärva och skapa egna titlar med potential att stärka kundbasen och attrahera nya abonnenter över tid”.

”Det är väldigt spännande att bygga upp en ny affärsinriktad och kreativ avdelning på Podme, och att fortsätta arbetet med att identifiera, utveckla och förvärva titlar som verkligen sticker ut och skapar engagemang hos lyssnarna. Vi på Podme älskar bra innehåll och det är fantastiskt att lyssnarna tycker så mycket om det vi producerar, och vi lär oss mer och mer om vad podcastlyssnaren faktiskt är beredd att betala för” säger Moa Soltanian Magnusson.

Förra veckan gick Podme ut med att bolaget på två år har ökat antalet betalande abonnenter i Sverige, Norge och Finland med 75 procent till 350 000.

Radionytt ansvarar inte för externt länkat innehåll.

Share