Viaplay Group omsatte 4,412 miljarder kronor under tredje kvartalet, vilket är 124 miljoner mindre än motsvarande period förra året. Samtidigt blev rörelseresultatet (före intressebolag och jämförelsestörande poster) ett minus på 56 miljoner kronor. Det är en klar förbättring sedan tredje kvartalet 2023, då förlusten var 321 miljoner kronor.
”Sammanfattningsvis gör vi betydande framsteg mot vårt långsiktiga mål att transformera Viaplay Group tillbaka till ett framgångsrikt, konkurrenskraftigt, lönsamt, kassaflödespositivt och aktieägarvärdeskapande företag. Mycket återstår att göra, och detta arbete leds av våra kloka och engagerade medarbetare som modigt förändrar vårt arbetssätt genom att ständigt vara nyfikna och utmana konventionerna” skriver Viaplay Groups koncernchef Jørgen Madsen Lindemann i kvartalsrapporten.
Viaplay publicerar inte separata siffror för radioverksamheten. Men bolaget skriver att den totala reklamförsäljningen minskade 1 procent och att radion och digitala kanaler ”motverkade nedgången i försäljningen inom linjär TV under kvartalet”. Koncernens marknadsandel i norsk radio var stabil och minskade i Sverige.